Monday, September 9, 2013

PEREMPUAN

aku sandarkan diriku dengan wasspada di atas berahi perempuan
kerana kutahu emosi perempuan maha halus sifatnya
aku sedia mengalah dan sisipkan ego lelakiku ke tepi
kerana aku tahu,aku tak berdaya melawan senjata perempuan
ya...perempuan,memang mereka dicipta dari tulang rusuk lelaki
tetapi tak seharusnya bangga memperagakan diri atas nama lelaki

hitunglah berapa lelaki yang telah memangsakan kaummu
tapi kalian pun ada senjata pemusnah yang menjahanamkan

tapi wahai perempuan,aku mudah tergoda oleh kehalusan katamu
kelembutan dan keayuan wajahmu
walau tak pernah aku melafaz kata cinta terhadapmu
tapi sememangnya aku mudah kau bawa ke dunia
luar biasamu,wahai perempuan...

wahai perempuan...
pegang tanganku seeratnya
sebelum aku terjatuh ke gaung yang maha dalam.

Norawi Hj Kata
7.2.2013

0 comments: