Monday, September 9, 2013

AKU TAK INGIN MELIHATMU DI NERAKA

ketika kau dikelilingi oleh dunia asyikmu
kau berasa kau benar
setiap kalimat dan setiap butiran kata-kata pedoman buatmu
langsung kau abaikan di dalam diam
ku tahu kau tak hargai dan tak akan mempercayai.

Hanya kerana aku tak ingin melihatmu
memasuki neraka duniawi
aku harus berada dalam dirimu selalu
walau aku bukan malaikat
yang dapat melihatmu selalu.

Mungkin tak kau ingini
aku cuba menyentuh dunia asyikmu
kerana bagiku kau sedang mabuk
oleh kata-kata manis yang bagimu itulah syurga idaman
walhal kau belum tahu racun di penghujungnya

Aku tak ingin melihatmu di neraka
walau aku tak mampu menjaminmu ke syurga
kerana bagiku kau harus sentiasa berdoa
memohon kekuatan dan petunjuk dari-Nya
kerana kita adalah lemah dalam setiap rencana
yang diingini dan diangankan.

9.9.2013
Jam 10.00 PM

0 comments: